Het is vaak moeilijk om aan voldoende beweging te komen, althans dat vind je al gauw maar is dat ook zo ?

Wellicht heb je iets aan onderstaande tips!

  • Als je kunt kiezen tussen de trap en de lift, kies dan voor de trap. Door de trap te gebruiken verbruik je 170 kcal calorieën per half uur.
  • Met rustig fietsen verbruik je al snel 135 kcal. per half uur (snel verdiend met een woon werk ritje?)
  • Zet je auto als je een afspraak hebt een kwartiertje (1 kilometer)  lopen van je bestemming (30 minuten heen en weer) op deze manier verbruik je ca. 180 kcal.
  • Stap een halte eerder uit de bus en loop lekker een stukje naar je bestemming.
  • Heb je kinderen? Ga lekker met ze voetballen of zwemmen dan verbruik je ca. 290 kcal. per half uur.

Een oud gezegde:

Eet ’s morgens als een koning, ’s middags als een edelman en ‘s avonds als een bedelaar. Dit is een veelgehoord voedingsadvies. Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Als je ’s ochtends eet, breng je je spijsvertering meteen op gang.

Zet geen pannen op tafel!

Als je je bord bij het aanrecht opschept en de pannen niet op tafel zet, kom je minder snel in de verleiding om nog een tweede portie te nemen. Kook niet teveel (net genoeg).

Neem de tijd!

Je krijgt pas na 20 minuten een seintje dat je maag vol zit. Wie te snel eet, eet dus gauw te veel. Leg regelmatig je vork en mes even neer en neem tussendoor een slok water. Goed kauwen is belangrijk. Het stimuleert de spijsvertering!

Eet van kleine borden!

Eet van een klein bordje, dan lijkt het of er meer op je bord ligt. Met klein bestek duurt het langer voor je je eten op hebt. Natuurlijk houd je jezelf voor de gek. Maar je zult zien het werkt!

Zet de kachel een graadje lager!

Je lichaam op temperatuur houden kost energie. Als je de kachel een graadje lager zet, scheelt je dat zo al 50 calorieën per dag.  Bovendien scheelt het ook nog eens fors op je energierekening, afhankelijk van de situatie meer dan 5%!

(06) 28 30 82 88 Contact

Wil je mijn hulp
inschakelen?